• 2024 ©ARCSTONE.COM.UA — АРКСТОУН, ХАРКІВ

    Архітектурне проектування, проекти промислових комплексів, житлових будівель, комерційної нерухомості. Макети та візуалізації проектів. Архітектурна майстерня у Харкові Аркстоун. Робота для архітекторів.

Реконструкція старого аеровокзалу Харківського аеропорту на VIP-термінал.

Функціональне призначення/Назва проекту Реконструкція старого аеровокзалу Харківського аеропорту на VIP-термінал
Адреса Харківський аеровокзал, вул. Ромашкіна, 1, м. Харків
Пропускна здатність 50 пасажирів/год
Площа земельної ділянки 1.4 га
Загальна площа об’єкта 2162.79 м²
Рік проектування 2011
Етапи проектування Ескізний проект, Етап проекту, Робоча документація, Науковий супровід, Авторський нагляд та здача в експлуатацію.
Головний архітектор проекту (ГАП) Олександр Саратов
Науковий супровід Олександр Буряк, Володимир Лопатко
Архітектори Олександр Саратов, Максим Булат, Олександр Данченко, Дмитро Діденко

Проект передбачав проведення комплексу реставраційних робіт з відновлення первісного вигляду фасадів та громадських інтер’єрів пам’ятника архітектури (Історична будівля Харківського аеровокзалу, розташована за адресою м. Харків, вул. Ромашкіна, 1, корпус “Б/1-2”, занесена до реєстру пам’яток архітектури під охоронним номером 67 рішенням №334 Харківського облісполкому від 30.04.1980 року, побудована у 1952-1954 роках).

Площа застройки проектованого VIP-терміналу становить 0.2129 га, розміри будівлі: в осях 25 м на 112 м і висотою до шпиля 32 м.

Будівля аеровокзалу є домінантою в сформованій композиції, закриває просторову ось Аерофлотської, є найбільш соціально значущим об’єктом з великим масштабом, статичним обсягом. Такий самий підхід підтриманий і в новій композиції. Будівля історичного аеровокзалу виділена ритмічними обсягами проектованих будівель міжнародного та внутрішнього терміналів, термінали підтримують сформовану композиційну ось та формують фон навколо домінанти.

Рішення генплану є частиною реабілітаційних робіт, пов’язаних з реконструкцією існуючого аеровокзалу під термінал підвищеного комфорту – формування навколо будівлі архітектури середовища, що зберігає первісне сприйняття пам’ятника, як з вул. Аерофлотської і площі, так і з летовища. Для цього передбачається демонтаж тимчасових будівель з боку перрону та “земної сторони”, які ускладнюють огляд пам’ятника; нові будівлі проектуються з відступом від VIP-терміналу, за межами охоронних зон пам’ятника.

У будівлі Харківського аеровокзалу застосовано кілька видів ордерів: монументальні колони головного входу, стрімкі “помпейські” колонки – на тамбурі головного входу, “вклеєні” у величезний вітраж фасадної стіни вестибюля, декоративні дерев’яні колонки з золоченими вирізними капітелями, що прикрашають рами вікон основних залів. Усі ці колони та колонки мають неканонічні капітелі, складені спеціально для даного об’єкту.

Реставраційні роботи з фасадами включали в себе:

– зняття пізніх штукатурних і фарбувальних шарів зі штукатурки будівлі, з деталей і елементів декору;

– відновлення пошкоджених ділянок штукатурки;

– відновлення втрачених елементів фасадів;

– заміну розрушених елементів фасадів, які були встановлені при проведенні реставраційних робіт у 1995 році;

– відновлення вітража головного входу; усунення розширення до рівня підлоги 2-х віконних прорізів двосвітних залів правого і лівого крил будівлі;

– демонтаж пізніх пристроїв (навісів і накопичувачів), які ускладнюють огляд будівлі з боку летовища.

Відновлення деталей і елементів фасадів виконується на основі натурних обмірів, архівних документів та історичних фотографій.

Архітектурно-планувальні рішення VIP-терміналу виконані відповідно до технологічних вимог служб митного, прикордонного та контролю САБ, вимог ІКАО та рекомендацій ІАТА. Проектування планувань аеровокзалу виконані з урахуванням протипожежних та санітарно-гігієнічних норм.